Empire har ingått avtal med Ikano bank angående ny finansieringslösning om max 35 Mkr

Empire har ingått avtal med Ikano bank angående en för Empire fördelaktig finansieringslösning. Detta frigör kapital bundet i kundfordringar och skapar ytterligare manöverutrymme och flexibilitet för verksamheten. Empire kommer att sälja kundfordringar till Ikano om maximalt 35 Mkr.

”Vi är mycket nöjda över finansieringslösningen vilken kommer att ge bolaget betydande likviditet framöver. Lösningen kommer att innebära att bolaget framöver kommer att frigöra betydande likviditet som delvis ska återbetala ägarlån och räntebärande lån till annan bank” säger Ulf Bork

För ytterligare information, vänligen kontakta:
VD Ulf Bork
ulf.bork@empirenordic.com tfn: +46-733 596 871

Om Empire:
Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem- och hushållsprodukter för konsument-marknaden. I sortimentet ingår hushållsprodukter och hårvårdsprodukter, däribland varumärkena C3, BaByliss, Cuisinart, GreenPan, HoMedics, The House of Marley, Revlon och Salter. Sedan 1997 har Empire marknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3. Empire är listat på NASDAQ OMX First North Premier. Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och Likviditetsgarant.