The Empire lämnar Stockholmsbörsen

Report this content

The Empire lämnar Stockholmsbörsen * Sista handelsdag för EMP B blir den 24 oktober 2003. Aktien kommer därefter att handlas via Mangold Fondkommission. * - Vi avser att finna lämplig partner för att komma tillbaka till börsen eller att sälja bolaget, säger huvudägaren Ian Wachtmeister. * Utvecklingen av bolagets verksamhet och aktiekurs kan följas på www.emcap.se och www.mangold.se * Alla cirka 1 300 aktieägare kommer att få detaljerad information per post. När The Empire AB i slutet av april aviserade försäljning av inkråmet i moderbolaget och det finska dotterbolaget, placerades aktien EMP B på O- listans observationslista. Själva inkråmsaffären ägde rum per 19 maj 2003. Maximal tid på observationslistan är 6 månader. The Empires styrelse meddelade sin avsikt att snarast hitta en ny verksamhet och därigenom kunna behålla börsplatsen på O-listan, och ett projekt startades i slutet av maj. Den effektivt tillgängliga tiden var dock begränsad på grund av sommarsemestrar och Stockholmsbörsens krav på minst tre månader för egna utredningar. I samförstånd med Stockholmsbörsen har beslutats att EMP B avnoteras den 24 oktober 2003. Styrelsens står fast vid sitt beslut att finna lämplig partner för att komma tillbaka till börsen alternativt att sälja bolaget. De cirka 1 300 aktieägarnas intresse tas tillvara genom att aktien kommer att handlas via Mangold Fondkommission. Handeln är kostnadsfri fram till och med den 1 februari 2004. Orderstock, avslutspriser och volymer kommer att presenteras på www.mangold.se från och med den 27 oktober. Detaljerad information sänds inom kort per post till aktieägarna. Intresserade parter rekommenderas att följa utvecklingen på The Empires hemsida www.emcap.se liksom på www.mangold.se Mer info: Ian Wachtmeister, 0702-411002, ian@auderis.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/26/20030926BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/26/20030926BIT00390/wkr0002.pdf