Empower skriver avtal om fiberutbyggnad

Report this content

Empower har undertecknat ett avtal med TeliaSonera som omfattar entreprenadtjänster för de kommande 2 åren. Empower kommer att arbeta med utbyggnaden av fibernät i Sverige.

Empower, en av de ledande aktörerna när det gäller byggnation-, installations- och underhållstjänster inom telekom- och elmarknaden i Sverige, har undertecknat ett avtal med TeliaSonera. Det nya avtalet omfattar entreprenadtjänster för utbyggnad och underhåll av Skanovas fibernät i Sverige. Avtalstiden är på 2 år med start den 1 januari 2013

– Det här avtalet bekräftar vår position som en etablerad leverantör på den svenska telekommarknaden samt visar att vi har styrkan och bredden att leverera till en stor och kvalitetsmedveten kund som TeliaSonera, säger Anders Westkämper, försäljningsdirektör på Empower.

För ytterligare information v v kontakta:

Anders Westkämper, försäljningsdirektör, Network Division
Empower Sverige
E-post: anders.westkamper@empower.eu

Johan Nybom
Inmema PR
Tel: 08-96 05 95 / 073-660 81 75
E-post: johan.nybom@inmema.com

Om Empower
Empower är ett multinationellt företag som erbjuder byggnation-, installations- och underhållstjänster till företag och organisationer inom el-, telekom- och industrisektorn. Företaget omsätter 405 miljoner Euro och har 3300 medarbetare i Finland, Sverige, Estland, Lettland och Litauen. I Sverige har Empower cirka 700 anställda och omsätter 1 miljard SEK. www.empower.eu

Taggar:

Citat