Passivhuskonferens Södertälje 2014

Report this content

Passivhuskonferens Södertälje 2014 är uppföljningen på förra årets succé, Passivhuskonferens Skåne 2013. Årets konferens är en halvdag, men likt förra året fullt med spännande föreläsare som vill sprida budskapet om energieffektivt byggande och varför det är så viktigt.

Passivhuskonferens Södertälje 2014 är ett initiativ från Emrahus AB, Sveriges ledande leverantör av unika passivhus till den svenska marknaden.

Medverkande detta år är bland annat Kallfors och Passivhuscentrum. Alla utvalda föreläsare har ämnet energieffektivt byggande gemensamt och de delar alla viljan att kunskapen kring energieffektivt och klimatsmart byggande i Sverige ska öka. Detta inte minst då byggbranschen står inför förändringar då EU-parlamentet nyligen röstat genom högre energikrav för alla framtida byggnationer. Energikraven, som börjar gälla redan 2019, innebär att alla färdiga byggnader ska vara ”nära-nollenergihus”.

Robin Berkhuizen, VD, Emrahus AB:
”Som aktör inom byggbranschen bygger man inte bara för individen, man har också ett ansvar att bygga för framtiden. Passivhus är de mest hållbara och ekonomiska byggnaderna man kan bygga idag, det är framtiden. Det känns mycket bra att kunna bjuda in till ännu en passivhuskonferens för att sprida kunskapen om vad vi varje dag arbetar med”

Carlos Andersson, Verksamhetschef, Passivhuscentrum:
"Genom mer kunskap i branschen, både den privata och den offentliga, kan fler passivhus byggas och renoveras. Mycket tyder på att energinivåerna för passivhus inom några år blir svensk byggnorm och den här konferensen kan ge dig som beslutsfattare viktiga kunskaper inför framtiden”

Passivhuskonferens Södertälje 2014 riktar sig till intresserade som redan vet mycket om ämnet, men även för den som vill veta mer om energisnåla och hållbara hus.
Konferensen är kostnadsfri för besökare.

Tid: 4 april, 08.00 – ca. 12.00

Plats: Kallfors Golfklubb, Järna

Välkomna!

För mer information och anmälan: www.passivhuskonferens.se

Emrahus AB, 0418 - 48 60 40, info@emrahus.se

Ämnen: Hållbarthet & passivhus

KOMMUNIKATÖR
Mikaela Bjarve
mikaela@emrahus.se

Om Emrahus

Emrahus bygger kloka och schyssta LSS-hem framtagna med hjälp av några av landets främsta experter. Vi har tänkt till både en och fem gånger extra för att kunna bygga framtidens bostäder. Våra LSS-hem har inte bara tagit hänsyn till fysisk tillgänglighet utan har även ett stort fokus på ljud, ljus och lösningar som gör varje hem kognitivt tillgängligt vilket minskar stress och konflikter.

Emrahus resa började redan 2007 som en husleverantör med fokus på energieffektiva och väldesignade villor. All kunskap om hur man skapar ett hem har vi sedan tagit med oss in i arbetet med LSS-hemmen. 2014 blev vårt första LSS-hem certifierat enligt den internationella standarden, vilket gör det till Sveriges första passivhuscertifierade LSS-boende.

Emrahus ambition är inte att bli störst – vi brinner för att vara bäst på LSS-hem. Vi ska alltid jobba nära boende, personal och kloka experter för att hela tiden ligga i framkant när det gäller att utveckla genomtänkta och energisnåla LSS-hem med den boende i fokus.

Taggar: