Darkpaw Games släpper två nya expansioner för EverQuest och EverQuest II

Darkpaw Games, en Daybreak Games-studio, tillkännagav idag två nya expansioner för sin legendariska EverQuest®-serie. "Night of Shadows" för EverQuest och "Renewal of Ro" för EverQuest II båda är planerade att släppas före den 31 december 2022.

"Night of Shadows", EverQuests 29:e expansion, kommer att introducera nya expansionszoner, med nya uppdrag, räder och uppdrag. Spelare kommer att skaffa sig nya stridsförmågor, trollformler och AA:er, samt en helt ny Tradeskill Component Depot som kan rymma 250 högar av olika tradeskill-föremål.

EverQuest II:s 19:e expansion, "Renewal of Ro'' kommer att ta äventyrare till den brutala ön Ro och till den södra halvan av den flammande öknen, utforska nya zoner: Raj'Dur Plateaus, Takish Badlands, Sandstone Delta och Buried Takish'hiz , gå in i nya fängelsehålor och delta i nya uppdrag, räder och uppdrag.

Betaåtkomst för EverQuest: Night of Shadows och EverQuest II: Renewal of Ro är tillgängliga nu för förbeställning. Ytterligare information om båda expansionerna finns på https://www.everquest.com/night-of-shadows och https://www.everquest2.com/renewal-of-ro.

"Vårt talangfulla team av utvecklare på Darkpaw Games har återigen skapat spännande nya äventyr för våra EverQuest- och EverQuest 2-spelare i år. Norrathians över hela världen kommer att glädjas av att utforska och leta i de fantastiska världarna EverQuest's Night of Shadows och EverQuest 2's Renewal of Ro den här säsongen." Sa Ji Ham, tillförordnad VD för EG7.

EG7 är en koncern inom spelindustrin som utvecklar, marknadsför, förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget har 470+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra företag världen över genom sina spelutvecklingsdivisioner Daybreak Games, Piranha Games, Toadman Studios, Big Blue Bubble och Antimatter Games. Dessutom har koncernens marknadsavdelning Petrol bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny och Elden Ring. Koncernens förläggar- och distributionsavdelningar Innova och Fireshine Games besitter expertis inom både fysisk och digital förläggning. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med cirka 880 anställda i 16 kontor världen över.

Certifierad Adviser: Eminova Fondkommission AB, Tel: +46 8 684 211 00