Dimensional Ink Games släpper key art och globalt lanseringsdatumet för DC Universe Online Episod 44: Sins of Black Adam

Episod 44: The Sins of Black Adam för DC Universe Online (DCUO) släpps den 26 oktober på PC, PlayStation 4, Xbox One och senare på Nintendo Switch.

I episod 44: The Sins of Black Adam kommer spelare att följa Black Adam som har misslyckats två gånger med att återuppliva och rädda sin fru Isis från underjorden. Fast besluten att inte misslyckas igen, kommer han själv att gå in i underjorden för en uppgörelse med Neron, en gång för alla. Men kan man lita på dom? Och vilka kostnader väntar de levande till följd av de som ignorerat de döda?

I The Sins of Black Adam blir det upp till spelarna att navigera den farliga vägen mellan gott och ont, mellan liv och död, mellan kärlek och förtvivlan.

Nyckelfunktioner:

- The Sins of Black Adam kommer att erbjuda normal och elitversioner på allt On Duty-innehåll, tillsammans med nivåagnostiska evenemangsversioner tillgängliga under en begränsad tid.

- Innehållet kommer att inkludera öppna världsuppdrag, med ett solo, alert och två räder.

- Episoden kommer att innehålla DC-karaktärer inklusive Black Adam, Shazam, Isis och mer.

- Handlingen kommer att innehålla äventyr på platser inspirerade av Egypten och egyptiska myter, inklusive Infernal Kahndaq täckt av underjorden.

- Avsnittet kommer att lansera nya spelarbelöningar, inklusive utrustning, stilar och mer.

EG7 är en koncern inom spelindustrin som utvecklar, marknadsför, förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget har 470+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra företag världen över genom sina spelutvecklingsdivisioner Daybreak Games, Piranha Games, Toadman Studios, Big Blue Bubble och Antimatter Games. Dessutom har koncernens marknadsavdelning Petrol bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny och Elden Ring. Koncernens förläggar- och distributionsavdelningar Innova och Fireshine Games besitter expertis inom både fysisk och digital förläggning. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med cirka 880 anställda i 16 kontor världen över.

Certifierad Adviser: Eminova Fondkommission AB, Tel: +46 8 684 211 00