EverQuest II:s speluppdatering 120: Myths & Monoliths är nu tillgänglig

Speluppdateringen för franchiset som varit banbrytande för MMO-genren innehåller den efterlängtade Fabled Veeshans Peak Raid, Fabled Kurns Tower: Övervinn Voiden i Solo- eller Heroic-läge och Fabled Kurn's Tower x2 Räd.

I alla dessa äventyr kommer spelare att möta starka fiender och fientliga motståndare. De bör vara säkra på att deras vapen är slipade och att deras utrustning är redo, för fiender har inget tålamod att vänta. Skulle de bli stridströtta kan de arbeta på några samlingar för alla nya zoner.

Det finns också nya Vetrovia Harvesting Quests och Level 60 Tradeskills Quests för avancerade böcker om det mer är deras sätt att koppla av efter att ha utkämpat en god kamp. Så spelare borde ta sin favoritdryck och ta lite tid på mig. Motståndarna kommer att vara där när de är redo att komma tillbaka in i striden.

Tillgångar för EverQuest® II Myths and Monoliths™ finns här och mer information om uppdateringen finns i lanseringsinlägget här.

EG7 är en koncern inom spelindustrin som utvecklar, marknadsför, förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget har 470+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra företag världen över genom sina spelutvecklingsdivisioner Daybreak Games, Piranha Games, Toadman Studios, Big Blue Bubble och Antimatter Games. Dessutom har koncernens marknadsavdelning Petrol bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny och Elden Ring. Koncernens förläggar- och distributionsavdelning Fireshine Games besitter expertis inom både fysisk och digital förläggning. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med cirka 700 anställda i 16 kontor världen över.