Indiesuccén Core Keeper firar 1 miljon försäljning

Fireshine Games är stolta över att meddela att gruvsandlådeäventyret Core Keeper nu har sålt över 1 miljon enheter sedan lanseringen i Steam Early Access tidigare i år.

Den fantastiska försäljningsmilstolpen kommer strax efter lanseringen av Core Keepers första stora innehållsuppdatering, The Sunken Sea, en expansiv ny uppdatering som introducerar en helt ny sjöfarts-biom fylld med nya vattenbaserade fiender, byten och platser att upptäcka.

Den underjordiska indiehiten satte tidigare rekordet som Fireshine Games snabbast säljande digitala spel genom tiderna, efter att ha sålt otroliga 100 000 exemplar under de två första dagarna efter lanseringen. För de som ännu inte har upptäckt spelet finns Core Keeper just nu tillgängligt med 10 % rabatt på Steam under Steams sommarrea.

"Vi är så tacksamma mot Core Keeper-communityt för deras kärlek till spelet och för deras hjälp med att föra ut Core Keeper till allt fler spelare", säger Sarah Hoeksma, marknadschef på Fireshine Games. "Vi har blivit överväldigade av den positiva responsen sedan lanseringen till Early Access, och kan inte vänta med att dela framtida planer om spännande nya innehållsuppdateringar för spelet när det fortsätter att växa."

Core Keeper är ett gruvsandlådeäventyr för 1–8 spelare som utspelar sig i en gammal grotta med varelser, skatter och prydnadssaker. Gräv efter reliker och tillgångar för att bygga din bas, skapa ny utrustning och överleva. Besegra gigantiska monster, upptäck dolda hemligheter, jordbruksgrödor, fiska, laga nya recept och utforska en processuellt genererad underjordisk värld för att reda ut mysteriet med den uråldriga kärnan.

Core Keeper är tillgänglig nu på PC via Steam Early Access. För mer information, följ @CoreKeeperGame på Twitter och gå med i diskussionen om Discord.

EG7 är en koncern inom spelindustrin som utvecklar, marknadsför, förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget har 470+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra företag världen över genom sina spelutvecklingsdivisioner Daybreak Games, Piranha Games, Toadman Studios, Big Blue Bubble och Antimatter Games. Dessutom har koncernens marknadsavdelning Petrol bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny och Elden Ring. Koncernens förläggar- och distributionsavdelningar Innova och Fireshine Games besitter expertis inom både fysisk och digital förläggning. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med cirka 880 anställda i 16 kontor världen över.

Certifierad Adviser: Eminova Fondkommission AB, Tel: +46 8 684 211 00