Penser Access: EG7-Trading update

Med anledning av Coronaviruset har EG7 släppt preminära siffor för januari och februari månad. Omsättningen för dessa månader uppgick till 135,3 mkr och EBITDA till 12,1 mkr vilket motsvarar en marginal om 8,9%. Vi justerar ned våra försäljningsestimat för helåret med 5%. Anledningen är att bolaget i sin trading update säger att vissa kampanjer i segmentet marknadsföring (Peterol Advertising) skjutits till Q2 och Q3. Vi bedömer även att resurser kommer att flyttas från externa uppdrag till interna vilket gör att omsättningen sjunker något i detta segment. Vi justerar även ned estimaten för EBIT 2021 med 7,5% då vi tror att segmentet marknadsföring kommer ta färre externa uppdrag under 2021 då EG7s stora lanseringar ligger under H2’21 och 2022. Trots våra prognosjusteringar höjer vi vårt motiverade värde till 28-30 kr från 25-27 kr. Då aktien handlas i nivåer kring vårt motiverade värde justerar vi den nuvarande potentialen till låg. Vi anser dock våra estimat för spelpipen vara konservativa och skulle någon av de kommande titlarna slå våra estimat ser vi ett motiverat värde i spannet 34-36 kr.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/eg7_20200401.pdf

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se