Sold Out signerar en ny titel med White Paper Games

Idag offentliggör EG7 att dotterbolaget Sold Out har tecknat ett publiceringsavtal med White Paper Games.

Toadman Interactive har genom sitt dotterbolag Sold Out idag ingått ett förläggaravtal med den oberoende spelutvecklaren White Paper Games för att släppa en ny, oannonserad titel på nästa generations konsoler och PC. Sold Out kommer att investera upp till 680 000 GBP och får 50% av spelets nettointäkter.

Det nya IP:t kommer att bygga vidare på White Paper Games styrka som exceptionella historieberättare för att leverera en känslomässig berättelsefokuserad thriller. Titeln är för närvarande planerad att lanseras under 2021.

White Paper Games är en oberoende studio baserad i Manchester, England. Studion släppte sin första titel, Ether One, i mars 2014 som blev mycket kritikerrosad. Ether One var nominerad till ett Develop-pris för 'Use of Narrative' och var också finalist vid Indiecade 2014. Den mycket hyllade titeln, The Occupation var studions andra projekt. För mer information om White Paper Games, vänligen använd följande länk: www.whitepapergames.com

EG7 är en koncern inom, spelindustrin som utvecklar, marknadsför förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget anställer 100+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra förlag världen över genom sina spelutvecklingsdivisioner Toadman Studios och Antimatter Games. Dessutom har koncernens marknadsavdelning Petrol bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny, Dark Souls och Rage. Koncernens förläggar- och distributionsavdelning Sold Out besitter expertis inom både fysisk och digital förläggning och har tidigare arbetat med Team 17, Rebellion och Frontier Developments. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med 200 anställda i 8 kontor världen över.

Nasdaq First North Growth Market Ticker Symbol: TOAD

Styrelsen för Toadman Interactive AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.