Standing Stone Games tillkännager Before the Shadow - nästa miniexpansion för The Lord of the Rings Online

‘Before the Shadow’ fokuserar på tidiga nivåer av spelet, skickar spelare till två nya regioner, Swanfleet och Cardolan, när Boromir tar sig norrut till Rivendell inför mötet med vad som så småningom kommer att bli Ringens sammanslutning medan Nazgûl letar efter "Baggins” i det fridfulla landet Shire. Spelare kommer att upptäcka hotet från Mordor och Sarumans Uruks när de utforskar Midgårds avlägsna historia.

’Before the Shadow’ kommer att innehålla uppdrag från nivå 1 till 32, förutom fyra nya böcker för nya karaktärer. Karaktärer på högre nivå kommer att se en ny instans med sex personer, en ny Skirmish och ett Delving-svårighetssystem som kommer att erbjuda nya belöningar och utmaningar.

I denna kommande miniexpansion kan spelare förvänta sig ytterligare innehåll och speciella incitament för VIPs. Blogginlägget om Before the Shadow är tillgängligt här och Standing Stone Games kommer att ha mycket mer information att dela när studion närmar sig sin planerade förköpstillgänglighet i slutet av september.

Kolla in teasertrailern Här.

EG7 är en koncern inom spelindustrin som utvecklar, marknadsför, förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget har 470+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra företag världen över genom sina spelutvecklingsdivisioner Daybreak Games, Piranha Games, Toadman Studios, Big Blue Bubble och Antimatter Games. Dessutom har koncernens marknadsavdelning Petrol bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny och Elden Ring. Koncernens förläggar- och distributionsavdelning Fireshine Games besitter expertis inom både fysisk och digital förläggning. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med cirka 700 anställda i 16 kontor världen över.