Toadman Interactive signerar nytt avtal för ett digitalt spel med Stonewheat & Sons genom sitt dotterbolag Sold Out

Sold Out Games har idag signerat ett avtal som innebär att de blir förläggare till det nästa digitala spelet för spelstudio Stonewheat & Sons LLC. Spelet förväntas släppas under 2021.

"Vi är exalterade över att arbeta med Sold Out på detta spel,” säger Joel Davis, företagsledare på Stonewheat & Sons LLC. “Vi skapar ett roligt digital spel som vi tror att spelare kommer att älska och att ha en partner som hjälper oss att nå rätt publik har givit vårt team ökad energi.

“Fantastisk spelstudio och intressant spel, vilket gör att vi är glada över att ha signerat ett avtal för det nya spelet från Stonewheat & Sons,” säger Garry Williams, VD för Sold Out. “Vi fortsätter att växa vår uppradning av spännande speltitlar och ser fram emot att till fullo tillkännage detta spel på PAX East i år.”

robin@thetoadman.com

alexander.albedj@thetoadman.com

OM TOADMAN

Toadman utvecklar och marknadsför PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget anställer 100+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra förlag världen över genom sin spelutvecklingsdivision. Dessutom har koncernens marknadsavdelning bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny, Dark Souls och Rage. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med 200 anställda i 6 kontor världen över.

Nasdaq First North Growth Market Ticker Symbol: TOAD

Certifierad rådgivare: Eminova Fondkomission AB, Tel: +46 8 684 211 00

Styrelsen för Toadman Interactive AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.