Toadman signerar avtal med Petrol Advertising, Inc. värt $1 miljon gällande ”Project I.G.I. 3”

Toadman Interactive AB (publ) har idag skrivit på ett avtal med Petrol Advertising LLC (”Petrol”) där de investarer i”Project I.G.I.: I’m Going In 3”. Avtalet baseras på den tidigare avsiktsförklaringen som signerades 31 augusti 2018. Petrol kommer att bidra med cirka $1 miljon (ca 9 Mkr) för att hjälpa till att skapa en vision för spelet. Petrols team är ansvariga för inte bara varumärkesidentitet, men även sin 360 graders ”go-to-market” strategi. Arbetet har påbörjats under 2018 och detta avtal omfattar bland annat karaktärer, spelvärlden och marknadsföring.

I samband med förvärvet av Artplant erhöll Toadman IP-rättigheterna till ”Project I.G.I.: I’m Going In”. Toadman och Petrol har efter analys gjort bedömningen att det finns intresse för lansering av ett nytt spel i serien, bl.a. baserat på de klipp som finns på Youtube, där åtskilliga klipp har flera miljoner visningar. Spelet bedöms ta ca 1,5-2 år att utveckla, så spelsläpp bedöms kunna ske år 2020-2021.

Petrol är i spelbranschen kända som en av världens främsta marknadsföringsbyrå, och har hjälpt till att utveckla koncept för kända speltitlar såsom ”Call of Duty”, ”Destiny”, och ”Dark Souls”. Petrol har i avtalet med Toadman gått med på att bolaget betalar i arbete istället för pengar som ersättning och att Petrol får sin ersättning i andelar av nettoomsättningen. Petrol har sitt säte i Los Angeles, USA och har ca 80 anställda. Mer information om Petrol finns på deras hemsida: https://www.petrolad.com/

För ytterligare information kontakta:

Alexander Albedj, styrelseordförande Toadman Interactive AB (publ)

alexander.albedj@thetoadman.com

Robin Flodin, VD Toadman Interactive AB (publ)

robin@thetoadman.com

Certified Adviser:

Eminova Fondkomission AB
Info@eminova.se
08 -684 211 00

Om Toadman Interactive AB (publ):

Bolaget ska huvudsakligen bedriva tillverkning, marknadsföring och försäljning av digitala samt analoga spel och därmed förenlig verksamhet. Utvecklingen av spel sker företrädesvis i Stockholm, men säljs på global basis. Spelen utvecklas framförallt till plattformarna PC, X-box och Playstation, men även till mobilen.

Viktig information:

Denna information är sådan som Toadman Interactive AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 februari 2019 kl. 09:45 CET.