Encare nominerad som lovande teknik-startup av Rise Europe

Report this content

Encare, ett ledande bolag inom HealthTech, är stolta över att tillkännage sin nominering av Rise Europe som ett av de mest lovande teknikbolagen i Europa. Detta prestigefyllda erkännande är ett bevis på Encares engagemang för att revolutionera vården genom digital innovation.

Encare erbjuder en innovativ SaaS-lösning utformad för att stödja vårdgivare med att förbättra återhämtningen för patienter efter kirurgiska ingrepp Den innovativa lösningen hjälper vårdgivare att följa internationella behandlingsriktlinjer genom hela vårdkedjan, från diagnos till rehabilitering, vilket bidrar till betydande förbättringar av kliniska resultat parallellt med kostnadseffektivitet.

Rise Europe är ett samarbetsinitiativ som samlar 14 europeiska länder för att främja nästa generations innovativa teknik-startups. Genom att samarbeta med entreprenörshubbar över hela kontinenten bidrar initiativet till att stärka den innovativa miljön och främja tillväxten av framtidens teknikpionjärer. Ett centralt inslag i deras stöd är att underlätta för företag att etablera sig på marknaden genom hands-on assistans och högkvalitativa erbjudanden. Dessutom anordnar de paneuropeiska evenemang som knyter samman startups, etablerade bolag och investerare för effektivt nätverkande och gemensam tillväxt.

Rise Europes urval av Encare för denna framstående nominering ses som ett erkännande av Encares betydande inverkan inom hälsa och teknik, särskilt genom dess innovativa ERAS® Interactive Audit System (EIAS). Detta system har spelat och spelar en viktig roll för att förbättra effektiviteten och kvaliteten på vården, vilket lett till betydande förbättringar och kostnadsbesparingar.

"Vi är mycket hedrade över detta erkännande från Rise Europe", säger Rasmus Waller, VD på Encare. "Denna nominering speglar vårt långvariga engagemang för att utveckla hälso- och sjukvården med hjälp av teknologi och vetenskapliga bevis. Vårt arbete med det övergripande ERAS®-konceptet och ERAS®-protokollen är kärnan i vårt uppdrag att förbättra patientresultat och höja standarden inom vården. Vi ser fram emot att fortsätta innovera inom teknik inom sjukvården, och därmed sätta nya standarder för patientvård och effektivitet."

Rise Europes nominering av Encare framhäver bolagets framstående kvalitet och dess inflytelserika position i den europeiska teknikvärlden, vilket ytterligare betonar deras kontinuerliga engagemang och strävan att utveckla sjukvården med hjälp av teknik.

För mer information, vänligen kontakta:
Rasmus Waller, VD
Tfn: +46 768 09 04 82
E-post:
rasmus.waller@encare.net

Om Encare
Encare är ett healthtech-bolag som utvecklar en SaaS-lösning som bidrar till att förbättra utfall och återhämtning för patienter efter operationer. Encares interaktiva, molnbaserade mjukvara hjälper vårdgivare att följa internationella behandlingsriktlinjer före, under och efter större kirurgiska ingrepp. Tjänsten innehåller program, så kallade protokoll, baserade på de internationella riktlinjerna ERAS®, Enhanced Recovery After Surgery, som bygger på forskning och best practice från hela världen. Bolaget grundades 2009 av professor Olle Ljungqvist som också är en av grundarna till ERAS® Society, det nätverk av världsledande auktoriteter inom perioperativ vård som tar fram riktlinjerna. Professor Ljungqvist tilldelades 2022 kirurgi-världens mest prestigefulla pris från den internationella kirurgföreningen ISS/SIC för sitt arbete med ERAS®. Mer information om Encare finns på encare.net och via LinkedIn.

Taggar:

Snabbfakta

Encare har nominerats av Rise Europe som ett av de mest lovande teknikbolagen i Europa. Nominering framhäver Encares framstående kvalitet och dess inflytelserika position i den europeiska teknikvärlden, och betonar deras kontinuerliga engagemang och strävan att utveckla sjukvården med hjälp av teknik.

Citat

Vi är mycket hedrade över detta erkännande från Rise Europe. Denna nominering speglar vårt långvariga engagemang för att utveckla hälso- och sjukvården med hjälp av teknologi och vetenskapliga bevis. Vårt arbete med det övergripande ERAS®-konceptet och ERAS®-protokollen är kärnan i vårt uppdrag att förbättra patientresultat och höja standarden inom vården. Vi ser fram emot att fortsätta innovera inom teknik inom sjukvården, och därmed sätta nya standarder för patientvård och effektivitet.
Rasmus Waller, VD, Encare