Encare utsedd till finalist i Techarenan Challenge 2024

Report this content

Healthtech-bolaget Encare är glada att meddela att bolaget har utsetts till finalist i den prestigefyllda Techarenan Challenge 2024. Evenemanget äger rum den 26-27 juni under Almedalsveckan i Visby på Gotland, och lyfter fram de mest innovativa bolagen från hela Norden. Som finalist får Encare en värdefull möjlighet att visa upp sina banbrytande lösningar och knyta kontakter med framstående branschledare.

Encares innovativa SaaS-lösning, ERAS® Interactive Audit System (EIAS), stödjer vårdgivare i att förbättra återhämtningen för patienter efter kirurgiska ingrepp. EIAS erbjuder digitala verktyg och utbildning för att implementera Enhanced Recovery After Surgery (ERAS®)-program på sjukhus, med målet att förbättra patientresultaten, minska komplikationer och förkorta sjukhusvistelser.

Techarenan Challenge är en entreprenörstävling för svenska och nordiska bolag i uppstarts- och tillväxtfasen. Tävlingen riktar sig till bolag med unik innovation eller affärsidé och med potential för global kommersialisering. Encare valdes ut som en av 24 finalister ur en mycket konkurrenskraftig grupp sökande och blev särskilt uppmärksammat för sin exceptionella skalbarhet, hållbarhet och tillväxtpotential.

"Vi är mycket hedrade över att få detta erkännande från Techarenan Challenge 2024. Nomineringen belyser inte bara vårt engagemang i att främja vården, utan ger också en möjlighet att visa hur våra innovationer bidrar till att förbättra vården och processerna för patientåterhämtning i samband med kirurgiska ingrepp. Vi ser fram emot att presentera vårt arbete och nätverka med branschledare", säger Rasmus Waller, VD för Encare.

Under Almedalsveckan kommer finalisterna att presentera sina innovationer för en jury bestående av framstående investerare och entreprenörer som har stor erfarenhet av det nordiska tech-ekosystemet. Sju av dessa bolag går vidare till den sista omgången, där deras presentationer kommer att hållas inför en livepublik och TV-sändas från Techarenans huvudscen.

Encare och alla finalister får ett exklusivt paket inklusive utställningsyta på Techarenan under Almedalsveckan. Vinnarna kommer också att säkra en utställningsplats på The Tech Arena 2025, vilket främjar deras exponering och tillväxtmöjligheter.

För mer information, vänligen kontakta:
Rasmus Waller, VD
Tfn: +46 768 09 04 82
E-post:
rasmus.waller@encare.net

Om Encare
Encare är ett healthtech-bolag som utvecklar en SaaS-lösning som bidrar till att förbättra utfall och återhämtning för patienter efter operationer. Encares interaktiva, molnbaserade mjukvara hjälper vårdgivare att följa internationella behandlingsriktlinjer före, under och efter större kirurgiska ingrepp. Tjänsten innehåller program, så kallade protokoll, baserade på de internationella riktlinjerna ERAS®, Enhanced Recovery After Surgery, som bygger på forskning och best practice från hela världen. Bolaget grundades 2009 av professor Olle Ljungqvist som också är en av grundarna till ERAS® Society, det nätverk av världsledande auktoriteter inom perioperativ vård som tar fram riktlinjerna. Professor Ljungqvist tilldelades 2022 kirurgi-världens mest prestigefulla pris från den internationella kirurgföreningen ISS/SIC för sitt arbete med ERAS®. Mer information om Encare finns på encare.net och via LinkedIn.

Taggar:

Snabbfakta

Healthtech-bolaget Encare har utsetts till finalist i den prestigefyllda Techarenan Challenge 2024. Evenemanget äger rum den 26-27 juni under Almedalsveckan i Visby på Gotland, och lyfter fram de mest innovativa bolagen från hela Norden. Som finalist får Encare en värdefull möjlighet att visa upp sina banbrytande lösningar och knyta kontakter med framstående branschledare.

Citat

Rasmus Waller, VD, Encare