Endomines har ingått ett finansieringsarrangemang

Endomines AB (publ), pressmeddelande, 21.10.2022 klockan 16:00 CET

Endomines Finland Oyj, ett dotterbolag till Endomines AB (”Endomines Finland”), har gått med på att förlänga förfallodagen med ett år också för 2,9 miljoner euro av 2021 organiserade konvertibla lån till 2024 i stället för tidigare 2023. Finansieringsarrangemanget har gjorts under samma villkor som den tidigare aviserade förlängningen på 7,1 miljoner euro den 5 september 2022.

Mikko Sopanen, CFO, mikko.sopanen@endomines.com, +358 50 434 7439

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 16:00 CET den 21 oktober 2022.

Endomines AB är ett gruvbolag med fokus på guld. Företaget utövar prospektering i östra Finland längs den Karelska Guldlinjen. Bolaget håller även på att påbörja gruvverksamhet i Idaho USA och Finland. Endomines strävar att förbättra sina långsiktiga tillväxtmöjligheter genom utökad prospektering och företagsförvärv. Endomines avser att förvärva fyndigheter belägna i stabila jurisdiktioner, som snabbt och med begränsade investeringar kan sättas i produktion.