Ökat antal aktier och röster i Endomines AB (publ)

Antalet aktier och röster i Endomines AB (publ) har ökat i samband med nyemission av 7 944 000 nya aktier.

Aktiekapitalet i Endomines AB (publ) uppgår per den 31 maj 2013 till 262 156 875 SEK, fördelat på 87 385 625 aktier. Det totala antalet röster i Endomines AB (publ) per den 31 maj 2013 uppgår till 87 385 625.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Börje Lindén
CFO, Endomines AB
tel. +46 709 728 170

Om Endomines AB:

Endomines är ett nordiskt gruv- och prospekteringsbolag som inlett produktionen i sin första guldgruva i östra Finland i februari 2011. Gruvan ligger i anslutning till den cirka 4 mil långa guldpotentiella Karelska Guldlinjen utefter vilken Endomines kontrollerar alla hittills kända guldförekomster.

Bolagets affärsmetoder och gruvverksamhet grundar sig på hållbara värderingar och på att minimera miljöpåverkan.

Endomines tillämpar SveMin:s och FinnMin:s gemensamma rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Endomines har valt att redovisa mineraltillgångarna och mineralreserverna enligt JORC-koden, som är en internationellt accepterad kod för rapportering av mineraltillgångar och mineralreserver i den australiska regionen.

Endomines AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm med ticker ENDO och på NASDAQ OMX Helsinki med ticker ENDOM. Pareto Öhman AB är bolagets likviditetsgarant.

Läs mer om Endomines på www.endomines.com

__________________________________________________________________________________

Endomines AB lämnar informationen i detta pressmeddelande i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 17.35 den 31 maj 2013.