Enea tecknar nytt ramavtal med ledande telekomleverantör

Enea tecknar nytt ramavtal med ledande telekomleverantör Enea har tecknat ett nytt produktramavtal med Ericsson. Avtalet som är flerårigt, bygger på en ny licensmodell och omfattar OSE-produkter för 3G-plattformar för både systemprodukter och mobiltelefoni. Det nya avtalet bygger på en licensmodell som är volymbaserad. - Vi känner oss hedrade över Ericssons fortsatta förtroende för våra produkter. Avtalet är ett kvitto på att Eneas erbjudande håller högsta internationella klass säger Johan Wall, VD och koncernchef för Enea. För Enea är avtalet dessutom en bekräftelse på att företagets förstärkta fokus på den egenutvecklade produktfamiljen OSE och på telekomindustrin är strategiskt riktig. OSE används i såväl mobiltelefoner som i basstationer. Enea erbjuder produktfamiljen OSE, produktnära konsultverksamheter och relaterade kvalificerade tjänster. För ytterligare information kontakta: Johan Wall, VD och koncernchef 08-507 141 09, e-post: johan.wall@enea.se Gunnar Holmen, Key Account Manager 08-507 147 46, e-post gunnar.holmen@enea.se Enea är noterat på Stockholmsbörsens Attract-40 lista. Fakta om OSE OSE är ett realtidsoperativsystem (RTOS) med en ledande position främst inom telekomindustrin. Omkring hälften av världens alla basstationer och 15 procent av alla mobiltelefoner bedöms innehålla OSE. OSE's egenskaper medför särskilda fördelar inom telekominfrastruktur och mobila produkter. OSE utvecklas och säljs globalt av Enea i kombination med relaterade konsulttjänster och support till ledande tillverkare. För mer information besök våra hemsidor www.enea.se, www.enea.com och www.ose.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/28/20040628BIT00050/wkr0001.pdf