Egiva blir generalagent för koreanska hemelektronikföretaget Coway

Report this content

Det Enköpingsbaserade företaget Egiva tar över generalagenturen för det sydkoreanska hemelektronikföretaget Coway i Sverige, Norge och Danmark. Coway inriktar sig speciellt på luftrenare med extra låg energiförbrukning, bättre och fler filter samt användarvänliga funktioner såsom luftkvalitetssensorer och indikatorer. Med Coway etablerar sig Egiva ytterligare som en ett innovativt och snabbt expanderande företag inom energi- och klimatbranschen.

– Vi tillbringar allt mer tid inomhus och därmed blir inomhusmiljön allt viktigare. För astmatiker och allergiker kan inomhusmiljön vara en avgörande faktor för hälsan. Coway tillhandhåller luftrenare som är bäst i klassen. Luftfiltreringen bygger på den senaste HEPA-teknologin och avlägsnar effektivt virus, bakterier, damm och annat som skapar dålig luftkvalitet. Coways produkter utgör ett bra komplement till vårt övriga sortiment med energismarta produkter, säger Michael Töråsen, VD, Egiva.

– Vi valde Egiva som skandinavisk samarbetspartner då de visat att de har ett stort kunnande och starka kundrelationer. Detta är en del av vår expansion på utländska marknader och vi ser Skandinavien som en av våra prioriterade marknader, säger Dongkyu Seo, försäljningschef, Coway.

Michael Töråsen, VD, Egiva
Telefon: 0171 - 41 45 61
Mobil: 0702 -  03 50 90
michael@egiva.se

Om Egiva
Egiva är ett innovativt, affärsfokuserat och snabbt expanderande företag inom energi- och klimatbranschen. Vårt utvalda sortiment innehåller produkter som värmer, kyler och skapar ett bra, energismart och hälsosamt inomhusklimat. Läs mer på www.egiva.se.

Taggar: