Energy Balance blir strategisk partner till PNE Global.

Nordisk servicepartner för PNEs sortiment av DC-laddare
Energy Balance, en ledande aktör inom hållbara energi- och infrastrukturlösningar, meddelar att de har ingått ett strategiskt partnerskap med taiwanesiska PNE Global. Partnerskapet etablerar Energy Balance som den officiella nordiska importören, distributören och servicepartnern för PNE Globals omfattande sortiment av DC-laddare, även kallade snabbladdare.

Ökande efterfrågan på snabbladdning för fordon
Med över 400 DC-laddare installerade runt om i Norden representerar PNE Global en betydande närvaro inom den nordiska laddningsinfrastrukturen. Det ökande behovet av snabb laddning för tunga fordon som lastbilar och bussar samt det stigande antalet elfordon på vägarna innebär en stark efterfrågan på lösningar för snabbladdning som en del i en grön omställningen.

Komplett utbud från globala ledare
Erik Bjerlestam, VD för Energy Balance, uttryckte sin entusiasm över detta samarbete:
"Det är en stor dag för oss. Vi är stolta och glada över att PNE väljer Energy Balance som partner i Norden för att ta hand om import, distribution, försäljning samt service av deras mycket kvalitativa produktutbud inom DC-laddning. Vi vill vara med och bidra till en förbättrad infrastruktur för hela Nordens laddning. Partnerskapet med PNE är en viktig pusselbit för Energy Balance. Vi har sedan tidigare ett komplett utbud med globalt ledande leverantörer inom batteri/energilagring, solenergi och nu med PNE även DC-laddning."
Gloria Chan, Styrelseledamot och Kommersiell Direktör på PNE Global, uttryckte sin tillfredsställelse med samarbetet: "Vi har under en tid sökt efter en partner i Norden. Vi är mycket tacksamma att vi nu har hittat det vi sökte i Energy Balance som med sin närvaro, kompetens och höga ambitioner fortsätter implementera PNE Globals DC-laddare i Norden. Vi har redan idag många nöjda kunder på denna marknad och ser fram emot fler genom Energy Balance."

En milstolpe för klimatsmart energi
Partnerskapet markerar en viktig milstolpe för både Energy Balance och PNE Global. För mer information om Energy Balance och deras hållbara energilösningar, besök www.energybalance.se, och för att lära dig mer om PNE Globals laddningslösningar, besök https://pne-global.com/.

Kontaktinformation:
Erik Bjerlestam, VD Energy Balance