Enersize deltar i "China International Clean Technology Promotion Mission Tour in NETDZs"

Enersize har blivit utvald till och deltar nu i 'International Clean Technology Promotion Mission in NETDZs' 3 - 8 December 2017 som organiseras av Green Development League of NETDZs (National Economic & Technological Development Zones).

China har totalt 219 NETDZs som står för 14% av Kinas BNP.

Temat är "Efficiency & Green Factories" och består av 13 utvalda företag från U.S., Frankrike, Norden och Kina.

Enersize kommer presentera sin teknik för effektivisering av industriella tryckluftssystem och deltar i Tianjin, Hefei, och Changsha city där Enersize kommer presentera för lokala regeringar och industriföretag. Ca 100 lokala industriföretag deltar och Enersize representeras av vår VD, Sami Mykkänen.

Med sina patenterade, molnbaserade och automatiserade tjänster kan Enersize åstadkomma 10-50% energibesparingar i industriella tryckluftssystem. Enersize Q+ för mätning och övervakning. Enersize Enterprise för central övervakning med Q+ över flera fabriker. Enersize LEAQS för läckagehantering. Kombinationen av företagets molntjänster sparar energi och koldioxidutsläpp och betalas tillbaka inom några månader. Företaget har mer än 4000 kunder globalt. 10% av branschens energiförbrukning går till tryckluft, vilket motsvarar cirka 2% av världens totala elförbrukning. Företaget har sitt huvudkontor i Helsingfors, har försäljningskontor i Göteborg och Shanghai och utvecklingskontor i Lund. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North Growth Market under ticker: ENERS. www.enersize.com