Enersize deltar med investerarpresentation hos ProHearings den 20 mars 2020

Enersize Oyj (”Enersize” eller ”Bolaget”) meddelar idag att Bolagets VD, Anders Sjögren, ger en investerarpresentation på fredag den 20 mars hos ProHearings i Stockholm. Anders kommer även svara på frågor i en modererad frågestund efter presentationen.

Anders kommer att redovisa delar av Bolagets kvartalsredogörelse för Q4 2019 under presentationen.

Presentation och frågestund sänds live via länk på www.prohearings.com, där det även går att anmäla deltagande på investerarmötet på adress Engelbrektsplan 1 i Stockholm. Efteråt publiceras presentationen på video på enersize.com.

Mangold Fondkommission AB

E-post: ca@mangold.se

Med sina patenterade, molnbaserade och automatiserade tjänster kan Enersize åstadkomma 10-50% energibesparingar i industriella tryckluftssystem. Enersize Q+ för mätning och övervakning. Enersize Enterprise för central övervakning med Q+ över flera fabriker. Enersize LEAQS för läckagehantering. Kombinationen av företagets molntjänster sparar energi och koldioxidutsläpp och betalas tillbaka inom några månader. Företaget har mer än 4000 kunder globalt. 10% av branschens energiförbrukning går till tryckluft, vilket motsvarar cirka 2% av världens totala elförbrukning. Företaget har sitt huvudkontor i Helsingfors, har försäljningskontor i Göteborg och Shanghai och utvecklingskontor i Lund. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North Growth Market under ticker: ENERS. www.enersize.com