Enersize deltar på Aktiedagen i Lund den 17 september 2019

Enersize Oyj (”Enersize” eller ”Bolaget”) informerar idag att Bolaget deltar på Aktiedagen i Lund, arrangerad av Aktiespararna, den 17 september 2019. Enersize kommer att hålla en presentation mellan klockan 13:50 – 14:20, och det kommer att ges möjlighet att ställa frågor till Bolaget. Presentationen livesänds och kan följas på www.aktiespararna.se/tv/live.

Bolagets VD, Anders Sjögren, och styrelseordförande, Thomas Bengtsson, kommer att finnas på plats. Aktiedagen i Lund hålls på Medicon Village, Scheeletorget 1. Mer information och anmälan till Aktiedagen i Lund finns att tillgå på Aktiespararnas hemsida, https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/aktiedagen-lund-0.

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB

E-post: ca@skmg.se

Telefon: +46 11 32 30 732

Med egenutvecklad patentsökt automatiserad mjukvara Enersize Q+ för datainsamling och analys kan Enersize ge 10-50 % energibesparing i industriella tryckluftssystem. Med Enersize Enterprise får kunderna möjlighet att mäta och monitorera flera fabriker centralt. Genom det nyligen förvärvade Enersize LEAQS för läckagekontroll har företaget tillgång till data från över 9 000 läckageprojekt och tillhörande mer än 4000 kunder globalt. Kombinationen av företagets mjukvarutjänster kan öka kundernas energibesparingar på befintliga projekt samtidigt som de genererar direkta projekt-och licensintäkter. 90 % av tillverkningsindustrin använder tryckluft som utgör cirka 2 % av hela världens elkonsumtion. Bland Enersizes existerande kunder finns bl.a. en av världens största tillverkare av plattskärmar samt välkända biltillverkare och stålverk. Bolaget har huvudkontor i Helsingfors, säljkontor i Göteborg samt ett utvecklingskontor i Lund. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North under ticker: ENERS. www.enersize.com