Enersizes presentation hos ProHearings den 20 mars 2020 ställs in; Bolagets VD presenterar live på Facebook istället

Enersize Oyj (”Enersize” eller ”Bolaget”) meddelar idag att Bolagets VD, Anders Sjögren, kommer att presentera live på Facebook den 20 mars kl 13.00 CET. Bolaget ställer in presentationen hos ProHearings i Stockholm på grund av situationen som uppkommit på grund av coronaviruset.

Enersizes VD Anders kommer att redovisa delar av Bolagets kvartalsredogörelse för Q4 2019 under presentationen samt prata om Bolagets tillväxt och framtid. Presentationen kommer att vara ca 15 minuter, och därefter tar en frågestund vid.

Presentationen sänds live via länk på Facebook.

Mangold Fondkommission AB

E-post: ca@mangold.se

Med sina patenterade, molnbaserade och automatiserade tjänster kan Enersize åstadkomma 10-50% energibesparingar i industriella tryckluftssystem. Enersize Q+ för mätning och övervakning. Enersize Enterprise för central övervakning med Q+ över flera fabriker. Enersize LEAQS för läckagehantering. Kombinationen av företagets molntjänster sparar energi och koldioxidutsläpp och betalas tillbaka inom några månader. Företaget har mer än 4000 kunder globalt. 10% av branschens energiförbrukning går till tryckluft, vilket motsvarar cirka 2% av världens totala elförbrukning. Företaget har sitt huvudkontor i Helsingfors, har försäljningskontor i Göteborg och Shanghai och utvecklingskontor i Lund. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North Growth Market under ticker: ENERS. www.enersize.com