Patrik Björkdahl byter Microsoft mot Enfo – blir ansvarig för Modern workplace

Det nordiska it-tjänstebolaget Enfo har utsett Patrik Björkdahl till ansvarig för området Modern workplace, som är ett av Enfos strategiska tillväxtområden. Patrik kommer närmast från Microsoft Sverige där han bland annat varit säljchef för Microsoft Services tjänsteutbud på den svenska marknaden.

Modern workplace är ett tillväxtområde för Enfo, och målet är att bli den ledande aktören på marknaden inom detta segment. Patrik kommer i sin nya roll att leda utvecklingen av Enfos tjänsteerbjudande av moderna, molnbaserade och användarcentrerade arbetsplatslösningar.

"Jag vill hjälpa våra kunder att få ut så mycket verksamhetsnytta som möjligt i sina digitala investeringar och även utmana traditionellt tänkande genom digital utveckling. Dagens arbetsliv ställer höga krav på flexibilitet och tillförlitlighet när gränsen mellan vad som är arbetsliv, privatliv, arbetsplats och arbetstid förändras. Här finns Enfo med som en enhetlig partner och skapar värdeskapande lösningar baserade på kundens uppdrag, mål och ambitioner, säger Patrik Björkdahl", ny ansvarig för området Modern workplace på Enfo.

Patrik har närmast haft rollen som säljchef för Microsoft Services i Sverige och har tidigare också varit ansvarig för tjänsteområdet Digital rådgivning och transformation. I rollen som säljchef har Patrik haft nära kontakt med Enfo, vilket kommer till stor nytta i hans nya roll då Enfos område Modern workplace till stor del utgår från Microsofts produkter och tjänster.

"Enfo har ett synsätt och en framåtanda som tilltalar mig. Här finns också en samhörighet som speglar det jag själv jobbar för att åstadkomma i en organisation. Som team är det viktigt att alla känner sig inkluderade och får energi av varandra för att växa både mod, kompetens och passion. Jag är övertygad om att det också kommer återspeglas i samarbetet med våra kunder", fortsätter Patrik.

"Vi är glada att kunna välkomna Patrik Björkdahl till Enfo. Hans erfarenhet från Microsoft blir en mycket viktig tillgång i vår satsning på området Modern workplace som vi ser har stor tillväxtpotential", säger Erik Brügge, chef för affärsområdet Care.

Patrik tillträdde sin tjänst den 11 december.

Mediakontakt
Stina Thor, Sr. Marketing & Communications Manager, Sweden
Tel: +46 70-214 3324
E-post:
stina.thor@enfogroup.com

Datadriven transformation

Enfo är ett nordiskt IT-tjänstebolag som möjliggör datadriven transformation för sina kunder. Vi stödjer våra kunder med olika plattformar, informationshantering och affärslösningar för att skapa intelligentare affärsverksamhet. Vi både utvecklar och driver digitala lösningar, och stödjer våra kunder i att lyckas med komplexitet. Vi är 900 nischade experter som jobbar för en intelligentare värld där teknologi stärker individer, affärer och samhällen. ​
enfo.se