Enghouse Systems förvärvar ProOpti AB

Report this content

Kanadensiska Enghouse Systems Limited (TSX:ENGH) har förvärvat ProOpti som är en ledande nordisk mjukvaruleverantör inom sektorerna Telecom Expense Management (”TEM”) och Technology Optimization Management (”TOM”). Förvärvet kommer att utöka Enghouse Interactives produktportfölj.

ProOptis lösningar omfattar fullständig hantering och rapportering av IT- och telekomkostnader avseende röst, data och tjänster samt asset inventory management, kontraktsoptimering och uppföljning av tjänsters nyttjandegrad. Produkterna distribueras i molnet eller som kundplacerade lösningar via några av de ledande leverantörerna inom telekom.

– ProOptis produktpaket kompletterar Enghouse Interactive-portföljen och utökar vårt produktutbud, säger Steve Sadler, Chairman och CEO för Enghouse. Vi är mycket glada att välkomna ProOptis kunder och anställda till Enghouse Interactive organisation.

Madeleine Kastberg
 madeleine.kastberg@enghouse.se
+46 730 66 88 18

Enghouse Interactive – den ledande leverantören av lösningar för bättre kundkommunikation. Vi utvecklar och levererar marknadens bredaste utbud av plattformsoberoende kommunikationslösningar.

Snabbfakta

Citat

ProOptis produktpaket kompletterar Enghouse Interactive-portföljen och utökar vårt produktutbud.
Steve Sadler, Chairman och CEO för Enghouse