Nu säljer vi Sörens Tesla – men INTE till Norge!

Report this content

Vi säljer nu en Tesla Model S som vår kollega Sören haft som tjänstebil sedan december 2015 och för att få kontroll på försäljningen så väljer vi att lägga upp den som egen nätauktion.

Då vi erhållit statlig supermiljöbilspremie på 40.000 kr när vi skaffade Teslan en gång i tiden så accepterar vi endast bud från svenska köpare. Vi säljer alltså inte till Norge för vi vill att Sörens Tesla fortsätter rulla på våra svenska vägare ett bra tag till.

Då vi erhållit statlig supermiljöbilspremie på 40.000 kr när vi skaffade Teslan en gång i tiden så accepterar vi endast bud från svenska köpare. Vi säljer alltså inte till Norge, och inte till något annat land heller, för vi vill att Sörens Tesla fortsätter rulla på våra svenska vägare ett bra tag till.

Teslan har gått 10,500 mil och har främst används för vardagspendling mellan hemmet i Sollebrunn och uppdraget som teknisk projektledare på Volvo Car i Torslanda, en daglig körsträcka på 16 mil tur och retur.

Sören har även hunnit med två längre semesterresor till de tyska städerna Limburg och Berlin under de 3,5 åren som Sören kört sin Tesla. Medelförbrukning sedan bilen var ny är endast 2,05 kWh/mil så den har framförts med lätt gasfot.

Den som är intresserad att lägga bud samt att följa auktionen på nedan länk.

Gordon Strömfelt

Affärsutveckling & Kommunikation

gordon@e4s.se

Engineering Force Sweden AB är ett ungt teknikkonsultbolag med engagerade ingenjörer med lång erfarenhet av elfordonsutveckling. Vi är experter inom systemering och optimering av elektriska drivsystem och energilager i fordon så väl som stationära applikationer.

Vi utvecklar system för återanvändning av elfordonsbatterier i second life energilager.

Vi tillhandahåller utbildningar inom elfordonssystem, elbilsladdning och elsäkerhet vid arbete i elektrifierade fordon.

Våra främsta kunder är fordonsutvecklare i Göteborg och Trollhättan.

Vi utför även strategiska studier och utvecklar affärsmodeller för kommuner och organisationer vid etablering och drift av såväl snabbladdning som destinationsladdning för elfordon.

Taggar: