Englesson presenterar Howard Slim - En modern och nätt version av klassiska soffan Howard

Report this content

Englesson, det svenska möbelföretaget, lanserar Howard Slim - en ny variant av den klassiska soffan Howard. Howard Slim har en modern och slimmad design som skiljer sig från sin föregångare. Den nya modellen finns som 3-sits soffa, svängd 3-sits soffa, fåtölj och fotpall.

Howard Slim är tillverkad av högkvalitativt material i Englessons egna fabrik, designad för att vara både bekväm och hållbar. Soffan har en fjäderkärna med stoppning av hög densitet som ger en mjuk och stödjande känsla när man sitter i den. Ryggstödet är utformat för att ge maximal komfort.

​Soffan har en slimmad silhuett, smala armstöd samt ryggstöd som ger en mer minimalistisk känsla än sin föregångare. Benställningen är tillverkad i plattjärn, vilket ger ett modernt uttryck och skiljer sig från den klassiska varianten med svarvade träben med hjul. Klädsel finns i en mängd olika material och färger för att passa in i olika hem och inredningsstilar.

"Vi är stolta över att presentera Howard Slim, en modern variant av vår klassiska Howard-soffa", säger Johan Englesson, VD på Englesson. "Vi tror att den här nya designen kommer att passa perfekt för de som söker en mer minimalistisk och modern look i sitt hem."

Howard Slim kommer att rullas ut hos flera återförsäljare under våren och finns redan att beställa hos ett flertal återförsäljare runtom i landet. För återförsäljare som vill ta in modellen, kontakta Englesson på info@englesson.com.

Produktinformation:

• Standard stoppning: Sittplymån har en 8 cm pocket-spiral omsluten av polyeter med en topp i rent bakteriologiskt dun uppblandat med nyproducerad riven polyeter. Ryggplymån består av en blandning av rent bakteriologiskt dun uppblandat med nyproducerad riven polyeter.

• Benställning: Pulverlackerad plattjärn.

• Botten: Högsta kvalitet av nozagspiral i europeiskt stål.

• Pocketspiral: Högsta kvalitet av europeiskt stål.

• Dun & Fjäder: 100% certifierat, rent bakteriologiskt vit fjäder/dun från Europa.

• Polyeter: Skuren polyeter av nyproducerade block. Innertyg plymåer är av fodertyg vilket är ett tätvävt tyg. Skyddar så att fjäder ej kommer igenom.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Englesson Sverige AB│Telefon: 08-753 07 80│E-mail: info@englesson.com

Om Englesson:

Sedan 1964 har familjeföretaget Englesson i Djursholm tillverkat möbler, kända för sin höga kvalitet. Med svensk design och inspiration från det skandinaviska formspråket och egen tillverkning byggs våra möbler för hand enligt hantverksmässig tradition, moderna metoder och med hänsyn till miljön.

Taggar:

Citat