PRESSINBJUDAN: Engströms storsatsar på begagnat

Report this content

Coronapandemin med hemestertrenden har gjort att det säljs allt fler begagnade bilar. En trend som Engströms Bil har tagit fasta på och som de tror kommer hålla i sig. På onsdag den 16 juni invigs den nya stora bilhallen för begagnat med det underfundiga namnet Beg.in.

– Vi såg redan förra våren att intresset för begagnade bilar ökade kraftigt, en sannolik förklaring är pandemin och hemester. Trenden har hållit i sig och framförallt är det yngre och familjer som köper begagnade bilar. Miljöperspektivet är en annan förklaring till ökningen, förutom den ekonomiska aspekten, menar Henrik Jedberger, vd för Engströms.

På onsdag invigs Beg.in-hallen som är 1.300 kvadratmeter med solcellsbeklätt tak och ligger på Roxtorpsgatan 10 i Tornby, ett stenkast från Engströms befintliga lokaler.

Media hälsas välkommen att delta vid invigningen.

Datum och tid: Onsdag 16 juni kl 11.00

Plats: Engströms Beg.in, Roxtorpsgatan 10

Vi följer Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer.

För mer information kontakta:
Lotta Hellgren, kommunikationschef Engströms
lotta.hellgren@engstromsbil.se
0708-95 52 60

Engströmskoncernen är en familjeägd företagsgrupp som grundades 1927 och har idag försäljnings- och serviceverksamhet i Linköping, Vimmerby, Västervik samt Kisa. Engströms är auktoriserade återförsäljare av Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, Cupra, Volkswagen transportbilar och Scania. Koncernen omsätter 1,3 miljarder SEK, har cirka 250 anställda och omfattar Engströms Bil AB, Engströms Lastbilar AB, Engströms Fastighet AB samt Engströms Finans AB.