118 118 hjälper till i ny kampanj

Nu startar 118 118s nya kampanj med fokus på hur nummerupplysningen kan hjälpa till i olika mer eller mindre problematiska situationer.

Kampanjen fortsätter på  temat ”Vi hjälper dig”. Fokus är på radio som kompletteras med sponsorfilmer i TV. Radiospottarna ger exempel på tillspetsade situationer där man frågar 118 118 om hjälp.

-  Vi har väldigt nöjda kunder med ett nöjd kund index på 91 procent. Våra kunder vet att 118 118 kan hjälpa till med mer än bara namn och nummer. Med kampanjen vill vi visa det för ännu fler med hjälp av några riktigt tillspetsade exempel, säger Unni Strömstad, nordisk marknadsdirektör Eniro.

Radiokampanjen startar den 4 februari och går i Lugna favoriter, Radio1, Rix, Bandit Rock, Mix, NRJ, Rockklassiker. Sponsorfilmerna i TV börjar visas den 11 februari i TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9 och TV10.

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 2 000 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Upptäck närheten. Sök Lokalt.

Taggar: