Ändrade publiceringsdatum samt kvartalssiffror för 2010 per segment

Intäkter från försäljningen av tryckta kataloger redovisas när respektive katalog publiceras. Ändrade publiceringsdatum kan därför påverka jämförelsen mellan motsvarande kvartal olika år. Vid en jämförelse mellan 2011 och 2010 uppskattas nettoeffekten på rörelseintäkterna till följd av ändrade publiceringsdatum till totalt -36 MSEK. För första kvartalet 2011 uppskattas effekten av förändrade publiceringstidpunkter uppgå till -23 MSEK. För andra kvartalet bedöms denna effekt uppgå till -19 MSEK, för tredje kvartalet till 10 MSEK och för fjärde kvartalet till -4 MSEK.

Från och med 1 januari 2011 ingår Eniros kvarvarande finska verksamheter i segmentet Voice. För att underlätta analyser av Eniro lämnas härmed rörelseintäkter och EBITDA per kvartal 2010 i enlighet med den nya redovisningen (se tabeller i pdf).

För mer information:
Mattias Lundqvist, Finansdirektör, tel 070-555 14 90
Lena Schattauer, tf Chef Investor Relations, tel 070-595 51 00

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden.

www.eniro.com

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 900 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com