Annica Elmehagen ny informationsdirektör i Eniro

Annica Elmehagen har utsetts till ny informationsdirektör i Eniro, med ansvar för intern kommunikation, PR och Investor Relations, och tillträder idag sin nya befattning.

Annica Elmehagen kommer närmast från Telenor Sverige, där hon varit informationsdirektör sedan 2007 med ansvar för all strategisk och operativ kommunikation kring varumärkena Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet. Dessförinnan har Annica Elmehagen bland annat arbetat som kommunikationskonsult.

- Jag är mycket glad att Annica Elmehagen blir Eniros nya informationsdirektör. Vi har arbetat tillsammans tidigare och jag är övertygad om att hennes kompetens kommer vara ett värdefullt bidrag för Eniro, säger Johan Lindgren, VD och koncernchef för Eniro.

Annica Elmehagen kommer att ingå i Eniros koncernledning.

För mer information:

Johan Lindgren, VD och koncernchef, tel 08-553 311 14
Birgitta Henriksson, Tf Chef Investor Relations, tel 070-812 86 39

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 januari 2011 kl 10.00.

www.eniro.com

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 4 400 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com