Daniel Lindström döljer sig bakom Gula Sidorna Umeå

Gula Sidorna delas i dagarna ut i Umeå. På omslaget döljer sig en person med regional anknytning. Kanske kan du se att det är musikern Daniel Lindström som har maskerat sig i Gula Sidornas papper.

I Umeå används Gula Sidorna av cirka 89 000 personer varje månad enligt Sifo Research International. I riket använder över 42 procent av svenskarna katalogen en gång i månaden eller mer. Samtidigt leder annonserna i Gula Sidorna till affärer för annonsörerna motsvarande ett värde på omkring 46 miljarder kronor per år.

- Katalogen är väldigt välanvänd och omtyckt och det känns kul att årets kataloger pryds av personer med regional anknytning som Daniel Lindström i Umeå, säger Katarina Lind, produktchef Gula Sidorna katalog.

Miljöfakta: Eniro ställer höga krav på att tillverkning och distribution av katalogen sker med hänsyn till miljön. Miljöpåverkan av en katalog är jämförbar med den av tre deciliter mellanmjölk. För mer information se www.enirosverige.se/miljo

Fakta om distributionen: Distributionen av Eniro Gula Sidorna har inletts och löper områdesvis. Alla leveranser görs av Posten. Efter cirka 1-2 veckor hämtas eventuellt kvarlämnade kataloger upp från portuppgångar i flerfamiljshus. Dessa kataloger återdistribueras till andra områden eller går till ett restlager för efterbeställningar. Eniro och Posten gör en uppföljning av antalet kvarlämnade kataloger som sedan ligger till grund för justering av nästa års upplaga och katalogdistribution.

Kontaktpersoner:
Katarina Lind, produktchef Gula Sidorna katalog, 070-663 37 08, katarina.lind@eniro.com
Richard Wellemets, tf presschef, 08-553 310 03, 070-555 76 27, richard.wellemets@eniro.com

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: