Delårsrapport januari - september 2009

Utveckling tredje kvartalet - Rörelseintäkterna uppgick till 1 500 MSEK (1 480). Den organiska minskningen uppgick till 3 procent under det tredje kvartalet - Den organiska tillväxten för affärsområdet Online uppgick till 7 procent - EBITDA uppgick till 404 MSEK (478) och har påverkats negativt av omställningskostnader relaterade till koncernövergripande projekt och ny organisation - Nedskrivning av immateriella tillgångar om 521 MSEK hänförliga till Offline Media ”Sett mot bakgrund av att en stor del av vår verksamhet är sencyklisk, vilket nu visar sig i intäktsutvecklingen, och att vi under kvartalet initierat betydande koncernövergripande förändringsprojekt, så är jag relativt nöjd med kvartalets resultat. Vår nya organisation är på plats och vi har genomfört en förstudie av ett nytt säljkoncept som över tid kan leda till en gemensam säljkår. Tillsammans med de övriga initiativ som pågår är jag övertygad om att detta kommer att stärka Eniros position långsiktigt.” Jesper Kärrbrink, Koncernchef och Vd En webbsänd presentation av resultatet med Eniros CEO Jesper Kärrbrink, CFO Jan Johansson samt Mathias Hedlund, SVP Products & Services, finns tillgänglig på http://www.eniro.com/Q3film. Kl 10.00 hålls en telefonkonferens för aktieanalytiker, för mer information vänligen gå till www.eniro.com