Eniro, Bosch och Skoda samarbetar i unik TV-reklamkampanj

Sveriges största köp- och sökmotor eniro.se premiärsände igår tillsammans med Bosch den första reklamfilmen i kampanjen ”Vad ska du köpa i julklapp?”. Kampanjen marknadsför Boschs hushållsapparater och visar samtidigt att nya eniro.se gör det enklare än någonsin att hitta inköpsställen för produkterna i reklamfilmen. Om mindre än en vecka premiärsänds den andra reklamfilmen, som tagits fram i samarbete med Skoda.

TV-reklamkampanjen som sänds i samtliga stora kanaler har utvecklats i samarbete mellan Eniro, Bosch, Skoda, DDB Stockholm och mediebyrån MEC. Målet med reklamfilmerna är att visa att nya eniro.se sätter produkterna och vägen till inköpsstället i fokus.

”Reklamkampanjen som har ett unikt upplägg är ett av många samarbeten som visar att nya eniro.se skapar nytta för både annonsörer och användare. Filmerna marknadsför inledningsvis Boschs produkter, men förlängs därefter med budskapet att man enklast hittar återförsäljare av till exempel Boschs dammsugare genom just eniro.se”, säger Jonas Dahlquist, marknadschef för Eniro Sverige.

TV-reklamkampanjen lanseras i samband med att julhandeln drar igång på allvar. I egenskap av Sveriges största köp- och sökmotor vill Eniro med kampanjen visa nyttan med nya eniro.se, inte minst i samband med julhandeln.

”Det här är ett nyskapande samarbete med dubbla fördelar för oss. Vi får inte bara chansen att marknadsföra Bosch produkter utan vi visar även potentiella kunder hur enkelt det är att hitta våra återförsäljare genom att använda Eniros smarta köpmotor", säger Jonas Eklöf, Brand Manager för Bosch Hushållsapparater.

Måndagen den 13:e december premiärsänds den andra reklamfilmen i kampanjen. I denna reklamfilm samarbetar eniro.se med bilföretaget Skoda.

"Eniro.se är en utmärkt kanal för våra kunder när det gäller att hitta närmaste återförsäljare och verkstad då de ska köpa tillbehör eller behöver serva sin bil", säger Mikael Hertzman, marknadschef på Skoda Sverige.

Reklamkampanjen startade den 6:e december, med lansering av Bosch-reklamfilmen. Skoda-reklamfilmen lanseras om en vecka, den 13:e december. Kampanjen som sänds i TV3, TV4, Kanal 5, TV 6, Kanal 8, Kanal 9, Discovery och TV4+ pågår fram till jul.

Länk till reklamfilmerna återfinns på Eniros blogg: http://www.eniro.se/blogg

www.eniro.se

För mer information kontakta:
Jonas Dahlquist, marknadschef Eniro Sverige
Tel.: 0708-787817

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 4 400 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Taggar: