Eniro 118 118 AB får fortsatt förtroende från PTS

Eniro 118 118 AB har fått förnyat förtroende att utföra texttelefoni åt Post- och telestyrelsen. Uppdraget omfattar två år med option på sammanlagt tre år.

Eniro 118 118 AB vann i hård konkurrens PTS upphandling av Texttelefoni. Tjänsten innebär att Eniro 118 118 AB förmedlar samtal mellan talande och döva samt personer med hörselskador eller talsvårigheter. Tjänsten nås via en texttelefon, en vanlig telefon eller Internet. Eniro 118 118 AB räknar med att förmedla cirka 400 000 samtal per år.

– Vi är oerhört glada över att PTS återigen har valt oss. Våra duktiga och erfarna telefonister har bidragit till den höga kvaliteten som kännetecknar tjänsten, säger Katharina Döberl, affärschef.

I dag arbetar cirka 150 personer i Gävle och Norrköping med tjänsten, som är Eniro 118 118 AB: s största entreprenadtjänst. Katharina Döberl är positiv till den här typen av uppdrag.
– Entreprenaduppdrag är ett område där vi ser en möjlighet att växa. Tack vare vår befintliga organisation kan vi åta oss uppdrag av den här karaktären.

Tjänsten nås på nummer 90 160 från texttelefon samt 90 165 från en vanlig telefon.

För mer information:
Katharina Döberl, affärschef, Eniro 118 118, tel 08-553 317 05,katharina.doberl@eniro118118.se
Helen Adolfson, informationsansvarig, Eniro 118 118 AB,
08-553 317 26, helen.adolfson@eniro118118.se

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: