Eniro 118 118 prisad

Eniro 118 118 har i tuff konkurrens blivit utsedd till ”Europas Bästa personliga söktjänst” och ”Bästa söktjänst för mobila användare".

Utmärkelsen delas ut av 118tracker i Storbritannien, ett företag som följer och bedömer den globala nummerupplysningsbranschen. I årets tävling kammade Eniro 118 118 hem två titlar; ”Europas bästa personliga söktjänst” och ”Bästa söktjänst för mobila användare”.

– Det är oerhört glädjande att vi denna gång fått två utmärkelser, säger VD Barbro Sjölander. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra tjänster och mervärden för att tillgodose våra kunders behov och önskemål.

Under 2006 har Eniro 118 118 har utvecklats från att vara en nummerupplysning till att bli en personlig söktjänst.

– Telefonisten kan hjälpa våra kunder med allt det de själva kan göra på eniro.se, säger VD Barbro Sjölander. Till exempel ta reda på öppettider, tipsa om alternativa inköpsställen, informera om mail-adresser, skicka kartor och vägbeskrivningar eller boka bord till de restauranger som är med i boka-bord-systemet på Gula Sidorna på eniro.se Telefonisterna kan även söka på andra sajter för att hjälpa kunderna att hitta det de söker.

Eniro 118 118 är Sveriges största personliga söktjänst. Företaget har cirka 1 000 anställda som arbetar på nio orter runt om i landet, från Luleå i norr till Helsingborg i söder. Varje år tar telefonisterna emot miljontals förfrågningar, om uppgifter i Sverige och övriga världen.

Eniro 118 118 är ett helägt dotterbolag i Eniro-koncernen.

För mer information:
Barbro Sjölander, vd Eniro 118 118, 08-553 317 56, 070-593 81 10
barbro.sjolander@eniro118118.se
Helen Adolfson, informationsavdelningen, 08-553 317 26, 070-330 73 26,helen.adolfson@eniro118118.se

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: