Eniro Danmark utsett till årets mobila företag på Mobile Awards

Eniro Danmark vann igår kväll Mobila Awards 2012 och fick priset som årets främsta företag med fokus på mobilt. Priset delades ut på Nationalmuseum i Köpenhamn.

Eniro har under de senaste åren satsat kraftigt på mobila tjänster som skapar en hög användarnytta. Lokalt sök i den mobila kanalen har en stark marknadstillväxt och Eniro är en ledande aktör på marknaden för mobila söktjänster och bolaget förutspår att koncernens intäkter 2012 inom det mobila segmentet kommer att fördubblas mot föregående år.

Eniro lanserade i september en ny app för iPhone och Android. Appen har blivit en succé i samtliga nordiska marknader med fler än 1 miljon nedladdningar sedan lanseringen. Den mobila tjänsten har ett helt nytt gränssnitt för användaren och tar utgångspunkt i användarens geografiska position för att ge bästa möjliga sökresultat i närområdet. Eniros nya mobilapp ger möjlighet att söka efter produkter, tjänster, företag och privatpersoner men har även Facebook-integration.

- Att Eniro Danmark vinner priset är ett kvitto på att vi ligger långt fram inom mobilt, och att vår satsning fallit väl ut, säger Mattias Wedar, VD för Eniro Sverige och Finland.

Fakta om Eniros iPhoneapp:

• Kostnadsfri i App Store
  • Du förflyttar dig skönt och lätt på kartan. Med ny kartmotor blir det en helt ny användarupplevelse.
  • Håll koll på dina vänner. På kartan kan du se var dina vänner är incheckade via FB Connect.
  • För att förenkla och öka tempot i ditt sök får du förslag på ord i sökfönstret.
  • Hitta snabbare rätt genom att välja visa på karta, vägbeskrivning eller visa i gatuvy.
  • Sortera ditt sökresultat utifrån bästa omdöme, alfabetisk ordning eller vad som ligger närmast
  • Ett enda sökfält minimerar antalet onödiga klick
  •  I kartsöket kan du välja på fyra olika vyer
  • Helt ny design och formgivning för att ge en optimal användarupplevelse.
  • Anpassa din vägbeskrivning utifrån önskemål som snabbaste vägen, kortaste vägen, undvik färja, stopp på resan etc.
  • Det är en plus app vilket innebär att vid nedladdning till iPhone laddas den även automatiskt ner till eventuell iPad
  • Läsa och skriva omdömen om företag
  • Ring upp-knapp direkt i träfflistan

Ladda ner Eniros iPhoneapp:

Ladda ner film om Eniro for iPhone:

För mer information, vänligen kontakta:

Christina Sjölund, presschef tel:  08-55331818

Eniro är Nordens största lokala sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro har cirka 3 500 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2011 uppgick intäkterna till 4 323 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 991 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Taggar: