Eniro gömmer julklappar över hela Norden i sin digitala julkalender

Eniro önskar sina användare i Norden en riktigt God Jul med en stor klappjakt.  Med i snitt sammanlagt 4,8 miljoner användare varje månad på eniro.se, krak.dk och gulesider.no och på Facebook hoppas Eniro ge dem en rolig julupplevelse.

24 klappar finns gömda i varje land. För att upptäcka dem löser du uppgiften som finns i dagens lucka på julkalendern. Det krävs en kombination av allmänkunskap och att söka rätt för att lista ut var dagens klapp finns gömd på kartan. På julklappen står en kod, som är dagens rätta svar.

Varje dag delas minst ett pris ut. Men ju fler som deltar desto fler priser delas ut. Jultomten kommer med klappen lagom till jul.

-       Vi vill önska våra användare en riktigt God Jul genom en underhållande julkalender. I år gör vi lite extra för våra användare och vi hoppas det kommer uppskattas. Användarupplevelse i alla våra tjänster står nu i fokus för att ge snabba, effektiva och korrekta svar på lokala sökningar, säger Johan Lindgren, koncernchef och VD Eniro.

Genom att lägga fokus på användarens upplevelse utvecklas Eniros tjänster i allt snabbare takt. Under 2012 har samtliga huvudappar uppgraderats och har nu över en miljon aktiva användare. Ca 75 % av Eniros intäkter, exklusive Voice, kommer från digitala tjänster.

Eniros mobila intäkter 2012 förväntas öka med 100%  jämfört med 2011 och därmed uppgå till nästan 150 MSEK för koncernen. I Sverige förväntas de mobila intäkterna öka i samma takt som koncernen i helhet.

För att gå in till julkalendern:

Danmarkwww.krak.dk/julekalender eller http://bit.ly/Krakjulekalender

Sverigewww.eniro.se/julkalender eller http://on.fb.me/YiOksW

Norgewww.gulesider.no/julekalender

För mer information kontakta:
Christina Sjölund, presschef tel:  08-55331818

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 2 000 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: