Eniro hakar på Twitter-trenden

Sociala medier blir en allt viktigare kommunikationskanal för svenska företag. För att möta utvecklingen anpassar Eniro sin tjänst så att annonsörernas twitterflöden syns direkt på eniro.se. Samtidigt förbättras bloggsöket på Eniro.se så att även mikrobloggar blir sökbara.

Allt fler svenska företag twittrar - enligt en sammanställning av Burson-Marsteller är det minst 130 företag som twittrar regelbundet. För att möta detta lanserar Eniro möjligheten att lägga in twitterflöden direkt i företagspresentationen på eniro.se. Först ut är företag som TV4, SF Bio och Posten. – Sociala medier växer i betydelse. Idag räcker det inte med att bara få telefonnummer, adress och hemsidesadress till ett företag utan våra användare efterfrågar mer information. Därför känns det naturligt att erbjuda våra annonsörer möjligheten att kunna lägga till sina twitterflöden på eniro.se, säger Christer Pettersson, svensk onlinechef. Som ett ytterligare steg i satsningen på sociala medier har även ett nytt, förbättrat bloggsök lanserats på eniro.se. Bloggsöket ger bland annat möjligheten att söka direkt i mikrobloggar, se http://www.eniro.se/bloggsok/ Exempel på kunder med twitterflöden TV4: http://gulasidorna.eniro.se/query/what/ip/single_ad/true/geo_area/uppsala/advert_code/68242999_GS/referring_what/cs/search_word/tv4 Posten: http://gulasidorna.eniro.se/query?what=ip&single_ad=false&advert_code=68887281_GS&referring_what=cs&company_name=Posten&stq=0&search_word=posten SF Bio: http://gulasidorna.eniro.se/query?what=ip&single_ad=true&advert_code=65636339_GS&referring_what=cs&company_name=SF%20Bio&search_word=sf%20bio

Taggar: