Eniro kampanjar för lokalt sök

Eniros nya kampanj fortsätter på temat: internet är stort och härligt men ibland vill man bara hitta det man söker.

Med hjälp av bilder på dansande giraffer, kreativa recept på risnallar, ovanliga springskor och elektriska fenomen spelar kampanjen på igenkänningen i att man verkligen kan hitta vad som helst på internet – men ibland vill man bara hitta det man söker.

-  Vi spelar på igenkänningen. Man kan hitta precis allt på internet men när man har ett specifikt behov vill man bara veta var man kan hitta ett café eller en elektriker i närheten och det är då man ska välja Eniro. Våra undersökningar visar att 66 procent använder mobilen för att hitta adress eller vägbeskrivning till exempelvis restauranger eller butiker i närheten, säger Annica Elmehagen-Lundquist kommunikationsdirektör Eniro.

Tyngdpunkten är digitalt, både online och mobilt samt sociala medier och kompletteras med en reklamfilm som kommer visas på TV3, TV4 och webb-TV.

Kampanjen startar den 7 oktober men filmen har smygpremiär på Eniros Facebooksida den 4 oktober www.facebook.com/eniro

Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors, mediebyrå är MEC.

Eva Ernfors, pressansvarig: 072-728 73 23

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 2 000 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Upptäck närheten. Sök Lokalt.

Taggar: