Eniro lanserar mobiltjänst som kombinerar sjökort med Gula Sidorna

Eniro På sjön är en världsunik tjänst som via mobilen hjälper användaren att hitta lokala näringsidkare när man är på sjön. Genom att kombinera användarens fysiska omgivning på det mobila sjökorten med Eniros Gula Sidor, kan användaren snabbt hitta näringsidkare och service som restauranger, gästhamnar och båtmackar i närheten.

Idag lanseras Eniro På sjön; en världsunik applikation för att söka lokalt via mobilen när man är på sjön. Eniro På Sjön har enkla snabbval till de mest efterfrågade lokala näringsidkarna och servicetjänsterna till sjöss, vare sig man vill hitta till restaurangen, båtmacken, hotellet eller gästhamnen. Eniro På sjön är enkel att använda; öppna applikationen, rikta kameran mot horisonten och se båtmackar, restauranger och andra företag uppenbara sig på skärmen, passa in telefonen på ditt tryckta sjökort och sätt kurs mot målet. Eniro På sjön är ett planeringshjälpmedel och mobilt komplement till sjökorten på www.eniro.se. Eniro På sjön utnyttjar tekniken AR, ”Augmented Reality”, som i realtid kombinerar information från användarens fysiska omgivning med information från en mjukvaruapplikation. Eniro På sjön är utvecklad för Iphone 3GS där telefonens inbyggda funktioner som GPS, kompass och kamera utnyttjas. Applikationen är gratis och finns att ladda ner från Apples App Store. - Lanseringen av Eniro På sjön är en del av vår övergripande strategi att leverera relevant, lokal information till våra användare oavsett var de befinner sig, när de behöver det. Eniro vill underlätta för våra annonsörer att nå sina kunder och för våra användare att hitta till företag på sjön, säger Jesper Kärrbrink, vd för Eniro. Eniro På sjön täcker hela den svenska kusten samt Gotland, Öland, Vänern, Vättern, Mälaren och Hjälmaren. Eniro samarbetar med organisationen Visit Skärgården för ett levande, lokalt näringsliv.

Taggar: