Eniro och Sidewalk Express i samarbete

Eniro och Sidewalk Express inleder ett samarbete som gör det enklare att snabbt hitta det man behöver. Samarbetet omfattar Sidewalk Express drygt 1000 datorer som är placerade på internetcaféer, butiker, tågstationer och flygplatser.

Samarbetet innebär att startsidan, via Eniro.se, automatiskt visar restauranger, shopping, caféer och hotell i närheten. På startsidan visas även de tio senaste konsumentbedömningarna från Rejta.se.

”När man är på besök på en ort eller på språng kan det snabbaste sättet att hitta exempelvis en bra restaurang eller en speciell produkt vara att använda en dator på Pressbyrån eller tågstationen. Med en träfflista från Eniro.se som startsida blir det enklare att hitta precis det man söker,” säger Mattias Wedar, VD Eniro Sverige.

Sidewalk Express har drygt 1000 datorer runt om i landet placerade på internetcaféer, butiker, Seven Eleven, Pressbyrån, Shellstationer, flygplatser och tågstationer. Samarbetet är en utveckling av ett befintligt samarbete mellan Eniro  och Sidewalk Express som inleddes 2007.

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, Manager Corporate Press & PR: 072-728 73 23

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 800 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Taggar: