Eniro rekryterar 15 personer i Kalmar

På onsdag den 5 december står Eniro på Larmtorget i Kalmar och rekryterar 15 personer till det lokala kontoret. Fyra personer från Eniro speedrekryterar genom en intervjuer direkt på plats. Mellan klockan 12.00 och 19.00 finns Eniro på plats och bjuder också på alkoholfri glögg och pepparkakor till de sökande

-       Det är väldigt roligt att kunna ge Kalmar en julklapp genom att kunna ge så många chansen till ett jobb på den lokala orten, säger Mattias Wedar VD för Eniro Sverige. Nu hoppas vi på att det blir många som söker jobben och att de är riktigt engagerade att sälja våra erbjudanden för mobil, online och katalog.

Eniro har ett kontor i Kalmar med främst säljare och kundservice och är en redan stor arbetsgivare på orten. Genom satsningen att rekrytera så många ytterligare säljare blir man ännu större.

Eniros mobila intäkter 2012 förväntas öka med 100%  jämfört med 2011 och därmed uppgå till nästan 150 MSEK för koncernen. I Sverige förväntas de mobila intäkterna öka i samma takt som koncernen i helhet.

För mer information kontakta:
Christina Sjölund, presschef tel:  08-55331818

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 2 000 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: