Eniro samlar recensioner på ett ställe

Eniro tar nu ett samlat grepp när det gäller möjligheterna att skriva omdömen om företag. Den tidigare separata sajten rejta.se integreras med eniro.se vilket gör att alla omdömen nu finns samlade på ett ställe.

Integrationen innebär att rejta.se stängs och att alla omdömen från 2009 flyttas över till eniro.se.

- Vi ser det som ett naturligt steg att samla det på ett ställe för att förbättra användarnyttan, säger Mattias Wedar, chef produktutveckling och marknadsföring på Eniro. Vi tror mycket på denna funktion. Undersökningar visar att 8 av 10 användare litar lika mycket på omdömen på nätet som på personliga rekommendationer.

Eniro granskar alla inlägg som publiceras för att se att de följer de riktlinjer som finns för omdömen på eniro.se. Kränkande eller provocerande kommentarer tas bort. En nyhet är att det behövs inloggning via Facebook för att undvika anonyma kommentarer.

Företag får välja om de vill ha möjlighet att få omdömen publicerade. På eniro.se finns tips på hur de kan hantera omdömen på ett bra sätt. Om kunden väljer att inte ha omdömen tar Eniro bort funktionen för kunden. Det innebär att alla omdömen försvinner.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Wedar, Chef produktutveckling och marknadsföring Eniro, Tel: 070 555 22 16

Christer Lundin, Kommunikationschef Eniro, Tel: 072 888 18 16

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende,  där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden. Bolaget har cirka 2 816 anställda och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2013 uppgick intäkterna till 3 660 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 849 MSEK. Mer än 80 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök Lokalt.

Taggar:

Citat