• Eniro/

Eniro slutför avyttringen av tillgångar inom offline och onlineverksamheten i Eniro Finland Oy

Eniro offentliggjorde den 25 augusti att man ingått ett avtal om att avyttra vissa tillgångar inom offine och onlineverksamheten i Eniro Finland Oy till Fonecta Ltd. Avyttringen har nu slutförts enligt de villkor som tidigare kommunicerats. Den totala köpeskillingen uppgår till 10,9 miljoner EUR, varav 1,1 miljoner EUR erläggs kontant och resterande belopp betalas över en 3-årsperiod. Den negativa resultateffekten för 2010 beräknas något understiga 700 miljoner SEK, huvudsakligen hänförligt till nedskrivning av goodwill. Framgent leder avyttringen till förbättrade marginaler på koncernnivå.

Ernst & Young Transaction Advisory Services var finansiell rådgivare i transaktionen.

För mer information:
Jan Johansson, Finansdirektör, +46 8 553 310 15
Birgitta Henriksson, Tf Chef Investor Relations, +46 70 812 86 39

www.eniro.com

Eniro är det ledande sökföretaget på den nordiska mediemarknaden. Eniros sökdatabas sammanför säljare med köpare och gör det enkelt att hitta personer genom att använda Eniros distributionskanaler Online, Kataloger, Voice och mobil. Eniro har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen.

Eniro är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2009 uppgick intäkterna till 6 581 MSEK och EBITDA uppgick till 1 807 MSEK.