• Eniro/

Eniro söktrendindex, april 2016: Revisorer och ”pool” trendar i Östergötland

Så här sökte invånarna i Östergötlands län på Eniro.se i april 2016.

I Östergötland var det oförändrat i söktoppen under april. ”Restauranger”, ”Frisörer”, ”Byggföretag” och ”Tandläkare” blev åter de mest klickade sökkategorierna. Bland de trendande (mest ökande) sökorden hamnade ”Revisorer” och ”Pool” i topp. K-rauta klättre två placeringar från föregående månad blev det mest sökta företaget i länet.

Tabellerna visar de sökkategorier som har använts mest under månaden och de sökord som har ökat mest jämfört med föregående månad samt de företag och organisationer som har sökts mest under månaden på Eniro.se på webben och i mobilen (inkl mobilappar). Eniro söktrendindex publiceras varje månadsskifte för samtliga 21 län i Sverige samt i en riksedition. Samtliga pressmeddelanden finns samlade på http://news.cision.com/se/eniro.

På Eniro upptäcker och utforskar konsumenter lokala företagare

Det är skillnad mellan sökningar på Eniro och exempelvis Google. På Google görs ofta generella sökningar med större bredd. På Eniro görs lokala sökningar efter specifika produkter eller tjänster. Man söker på Eniro när man inte säkert vet vilket företag man skall kontakta.Varje månad har Eniro.se (webb och mobil) i genomsnitt 7,5 miljoner unika besökare som gör 26 miljoner sökningar.

Slutsatser av söktrenderna dras bäst av redaktioner/journalister på plats och med lokalkännedom. Frågor angående statistiken, metod eller i övrigt kommentarer angående Eniros roll som lokal sökmotor, vänligen kontakta:

Mattias Wedar, chef User & Customer Experience, 070-555 22 16, mattias.wedar@eniro.com

Bernd Schmitz, kommunikationschef, 070-931 40 50, bernd.schmitz@eniro.com

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje månad har Eniro Sveriges digitala tjänster i genomsnitt 7,5 miljoner unika besökare som gör 26 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, twitter.com/eniropress, facebook.com/eniro.

Taggar: