Eniro sparkar igång samarbete med svenska fotbollslandslaget

Eniro sluter ett treårigt samarbetsavtal med Svenska Fotbollförbundet. Eniro blir officiell samarbetspartner till herrlandslaget och kommer att leverera kart- och söktjänster till svenskfotboll.se, förbundets officiella hemsida.

- Fotboll engagerar hela svenska folket och i det svenska herrlandslaget spelar några av Sveriges främsta och mest populära idrottsmän. Jag är därför väldigt glad över att Eniro har blivit officiell samarbetspartner till det svenska herrlandslaget, säger Martin Carlesund, vd Eniro Sverige.

Eniro kommer att förutom kart- och söktjänster även leverera sponsrade länkar till svenskfotboll.se. Med samarbetet kommer Eniros karttjänst att uppdateras med information om landets alla fotbollsarenor så att besökare på eniro.se och svenskfotboll.se lätt kan hitta vägen.

- Jag är glad över att vi har fått ännu en stark officiell samarbetspartner i Eniro till vårt herrlandslag. Vi genomför dessutom just nu en satsning på våra hemsidor med byte av teknisk plattform och det är väldigt lägligt att vi i samband med det kan förbättra ytterligare för våra många besökare med hjälp av Eniros populära tjänster, säger Sune Hellströmer, generalsekreterare Svenska Fotbollförbundet.

Eniro.se är en av Sveriges största sajter med över 3 miljoner unika besökare.

Svenskfotboll.se har mycket omfattande trafik, inte minst under säsong när resultatrapporteringen från landets alla serienivåer (med mer än en halv miljon matcher) pågår för fullt. 2008 hade förbundets officiella sidor ca 90 miljoner sidvisningar.

För mer information kontakta:
Emma Grönlund, Presschef Eniro, 08-553 310 75, 076-105 48 00, emma.gronlund@eniro.com

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: