Eniro visar vägen till ditt nya hem

Nu visas bostäder från Hemnet på Eniros kartor. På http://kartor.eniro.se/ fås enkelt och snabbt information om lediga bostäder men också uppgifter om närmaste skola, affär, restaurang med mera. Relevant information som ofta efterfrågas av bostadssökande.

-          Eniros karttjänster är väldigt populära och tillsammans med Hemnet kan vi nu hjälpa de enskilda mäklarna att få ännu mer exponering, säger Mikael Mathison, produktchef kartor Eniro. Samtidigt hittar bostadsspekulanterna som vanligt på eniro.se företag, produkter och tjänster som är relevanta i samband med flytt.

Tack vare det unika samarbetet mellan Eniro och Hemnet kan användaren i Eniros kartor på eniro.se söka fram en adress eller ett område, zooma till önskad nivå och se alla bostäder som ligger ute till försäljning. Som användare kan man välja att se villor, bostadsrätter och/eller fritidsboenden och de visas i kart- eller flygfotovyn.

-          Vi på Hemnet har haft kartsamarbete med Eniro under flera år. Nu tar vi det till nästa nivå och vi ser detta som en bra möjlighet att öka räckvidden och därmed trafiken för mäklarnas objekt. Den förbättrade kartfunktionen kommer att göra det enklare och roligare att hitta bostad på Hemnet – och nu också på Eniro, säger Carl-Henrik Borg, VD på Hemnet.

Kontaktpersoner:
Mikael Mathison, produktchef kartor, Eniro, 070-554 21 41,
mikael.mathison@eniro.com
Carl-Henrik Borg, vd Hemnet, 070-591 31 94, carl-henrik.borg@hemnet.se
Richard Wellemets, informationschef Eniro Sverige, 070-555 76 27, richard.wellemets@eniro.com

www.eniro.com
www.enirosverige.se

Länkar:
Villor i Saltsjöbaden:
 Lägenheter innerstaden i Göteborg: http://kartor.eniro.se/m/pzIlN
 Fritidshus på Öland: http://kartor.eniro.se/m/pzIXz

Eniro är det ledande sökföretaget på den nordiska mediemarknaden. Eniros sökdatabas sammanför säljare med köpare och gör det enkelt att hitta personer med hjälp av Internet- och mobiltjänster, 118-tjänster och kataloger. Eniro har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen.

Eniro är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och har cirka 5 000 medarbetare. Under 2009 uppgick intäkterna till 6 581 MSEK och EBITDA uppgick till 1 807 MSEK.

I Sverige erbjuder Eniro bland annat tjänsterna Eniro Gula Sidorna, Eniro 118 118, eniro.se och mobil.eniro.se.

Taggar: