Eniros första kampanj med Forsman & Bodenfors lägger fokus på mobilt

Med start idag och fyra veckor framåt går Eniros höstkampanj med fokus på mobila kanaler och en Facebook-tävling som bygger på filmerna. Det är den första kampanjen som Forsman & Bodenfors gjort för Eniro. Samma kampanj kommer att gå i Sverige, Norge (Gule Sider) och i Danmark (Krak).

I höstkampanjen satsar Eniro stort på reklam för mobilanvändare på flera stora mobilsidor. Annonserna anpassar sig efter besökarens operativsystem och kan på så sätt skicka personen till antingen App Store (iPhone) eller Google Play (Android) för att ladda ner appen.

Huvudbudskapet för kampanjen är vikten av bra lokalt sök och visar på olika situationer när mobila lokala sökningar ger bra nytta för användaren. Reklamfilmerna finns i två olika utförande, en när en kvinna söker på restauranger och en där en man söker skobutiker.

I svensk TV kommer filmerna bland annat på TV4, Kanal 5 och Sjuan. I tillägg er  Eniros egna huvudsiter, eniro.se, gulesider.se och krak.dk, viktige . Här nås vi 2,5 miljoner unika besökare endast i Sverige varje vecka.

-       Det är väldigt roligt att nu vara igång med det nya samarbetet med Forsman & Bodenfors. Vi ser en tillväxt i våra mobila kanaler och det är naturlig för oss att lägga fokus på just de kanaler som tydliggör vårt fokus på lokalt sök, säger Unni Strömstad, nordisk marknadsdirektör på Eniro. Det nordiska samarbetet ger ökad effektivitet i produktion, samordning och utnyttjandet av våra egna kanaler.

En ny generation produkter med lokalt sök och karta i fokus är under lansering. Produkterna har stor igenkänning sinsemellan och ger användaren snabbare och tydligare resultat sorterat efter behov, närområde, alfabete eller omdömen.

För mer information kontakta:

Christina Sjölund, presschef tel: 08-553 318 18

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje vecka har Eniro Sveriges digitala tjänster 2,6 miljoner unika besökare som gör 4,9 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 2 000 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

Taggar: